Wyszukaj w serwisie
Regionalne Centrum Obsługi Inwestora

 

Fundusz Górnośląski SA

Al. Roździenskiego 188

40-203 Katowice

 

telefon:

+48 32 728 56 00, wew. 203, 128

 

e-mail:

 

www.rcoi.pl

www.fgsa.pl

       
22 Wrzesień 2021
Austriacki model „aktywnej szkoły”

Dla optymalnego rozwoju młodzi ludzie i nastolatki muszą mieć wystarczająco dużo ruchu. W badaniach wykazano, że niewystarczająca aktywność fizyczna może prowadzić do problemów behawioralnych i zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego.


Ten dokument do dyskusji analizuje austriacki model „aktywnej szkoły” (niem. „Bewegte Schule“), podkreślający znaczenie umożliwiania uczniom aktywności fizycznej podczas pobytu w szkole, aby pomóc im w utrzymywaniu i dalszym rozwijaniu dobrego zdrowia. Model opracowano, aby wspierać promowanie dobrego zdrowia układu mięśniowo-szkieletowego wśród dzieci i młodzieży (poprzez aktywność fizyczną) oraz przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat znaczenia ruchu. Zachowania siedzące nabyte w dzieciństwie i okresie dojrzewania są często utrzymywane w dorosłości. Przedłużające się siedzenie w trakcie pracy często powoduje problemy zdrowotne ze strony układu mięśniowo-szkieletowego, w szczególności ból w dolnej części pleców oraz dolegliwości szyi i barków. W celu zapobiegania zaburzeniom układu mięśniowo-szkieletowego miejsce pracy można dostosować na liczne sposoby, ale najskuteczniejszym sposobem jest wczesne rozpoczęcie i promowanie bardziej aktywnego stylu życia w dzieciństwie.


 
 
realizacja: ideo
wstecz | do góry